Tuesday, February 16, 2010

Mencari cinta

Recently I feel like I've lost something. Semangat? Motivasi? Kekuatan? Rasa hilang sesuatu tapi tak tau apa bendanya....for sure aku rasa dimotivated. Aku tiba-tiba jadi slow and malas nak rajin-rajin dan terkejar-kerjar sampai semput cam dulu-dulu. What happen to me? I missed myself. Really. Barangkali beginilah yang berlaku pada segelintir super senior aku, yang di awal perkhidmatan mereka, superb brilliant....tapi akhirnya.....tak payah la aku sebutkan....tapi aku percaya ada sebab kenapa mereka jadi begitu....AKU TAK NAK JADI MACAM TU. BIARPUN SISTEM YANG ADA TIDAK MENYOKONG AKU. AKU TETAP MAHU JADI KAK LONG YANG SELALU MENGINGATKAN DIRINYA TO DO THE BEST EVERY DAY, SO THAT IF TOMORROW IS NOT FOR ME, I'LL NOT REGRET! Mencari cinta yang makin kelam...untuk aku gilap agar gemerlap semula. Aku cuma mahu buat yang terbaik kerana Allah tahu, itu sahaja. Dan aku tak kesah kalau orang lain tak tahu, tapi kerana aku manusia ada masa aku juga bisa kecewa. Hai...ni memang confirm nak kena pi refresh ESQ nih....cik Tiny jom kita!!!

3 comments:

Mak Su said...

saya dah lama kerja sini, mula2 mmg sangat ingin memberikan yang paling best kpd employer, lama-kelamaan saya perasan yang employer tak care kepada support staff, kedekut/berkira dalam kebajikan utk support staf, naik gaji pun kecil (2 angka jer), bonus pun sebulan, adakalanya tak sampai sebulan... asik kata support staff tak contribute towards companies punya benefit :(

Kaktiny said...

betull.. we need to refresh our ESQ... REALLY NEED THAT!!... LET's GO!!!...

nmfairus said...

semangat bekerja ni biasa la naik turun, mebbe u lost something.. Maybe appreciation.. u need appreciation from ur boss or ur hubby.. but don't worry, u lost somthing n u gain somthing..
that's so called perjalan hidup..