Monday, February 8, 2010

Rakyat didahulukan....

Yalah....itu kempen politik, tapi yang sedihnya sudah puas memberikan servis terbaik dengan sistem yang masih belum sempurna.....masih ada aduan bertulis kepada pihak atasan....kali ni sapa pulak???? PM beb......Aku dah tau last week. Tapi aku tak peduli sebab bagi aku nak takut apa kalau kita di pihak yang betul dan dah pun memberikan yang terbaik semampu aku. Pagi ni bos aku meletuplah sikit bila salinan surat tu sampai kat meja dia. Sistem ini bukan aku yang create. Adakah aku terpaksa bergaduh dengan pihak atasan untuk satu sistem yang aku sendiri tak suka? Aku siapa? Dan sistem ini hanya pihak yang berhadapan dengan pelanggan yang tahu cacat celanya.....Tapi as what our CEO said, I dont want to know the problem, I want the result only.....lets the manager managed. Wahahaha.....dan bila surat complaint sampai ke pejabat PM, aku juga nak kena menyediakan surat jawapan berkronologi.......kesian bos aku.....tapi lagi kesian kat aku kan kan kan.....Oklah kerja ni memang dah start buat aku jatuh sakit.....Hari ni lepas kena pong pang pasal isu surat aduan tu....still aku gagahkan diri bagi runding cara sejam lebih! Lepas tu terkejar ke Sri Hartamas kerana ada satu temujanji lagi di sana....balik je opis, parking penuh! Dapatla aku landing kejap 30 minit tunggu kot-kot ada kereta keluar, sampai minit ke 45 aku dah fed up. Badan dah seram sejuk demam nih....last-last aku tepon staf aku kata aku terus balik! Tak dak parking! Aku minta dia turun hantar satu dokumen supaya sementelah aku nak balik awal nih bolehlah drop by (sempat gak tu cisss!) kat opis satu client aku sebab nak suruh dia sain jer.....dokumen yang dah kami buatkan pembetulannya, print semula dan tolong binding lagi tiga copy. Which is servis ni tak masuk dalam SKT aku!!!! Tapi kerana rakyat nak didahulukan, sakit pening diketepikan...amin.....Yang best tu dalam masa nak keluar, dah sampai exit gate...tetiba kat kiri aku ada satu parking kosong. Maka tetiba semangat kerja aku menaik semula dan terus aku kona maut masuk parking. 5 minit jer aku dah ada kat tingkat 9. Staf aku dah stand by nak turun hantar dokumen kat aku pun terkejut. Apa aku kata...???? hahaha.....tak pa lah nanti jam 4.30 saya pergi. Dalam sejam dapat gak buat satu dua benda.....surat kepada Minister bos tak sain lagikan? Mungkin ada correction kot....ciss...cisss...ciss. Kau demam la tolonglah......As target kerja siap, dah fax pun kat pejabat Minister....sempat bincang dengan bos aku camana nak buat surat jawapan berkronologi pasal aduan ke pejabat PM! 4.30 aku pun cabut....sampai kat opis client aku 5.00 petang....dan selamatlah menyerahkan dokumen untuk disain mereka rakyatku yang manja itu....Aku kan mak angkat dorang...itulah yang aku selalu kata....from the womb to the tomb....aku jaga...tatang...dorang. Dan malam ni.....kat klinik, aku kena marah dengan doktor....apsal awak tak nak MC? Awak nak demam sehari ke sebulan???? Tapi esok aku kena kerja kat Ministry seharian, hari bertemu pelanggan, malam-malam ni nak mintak sapa ganti??? Mana nak cari ganti???? Kesian....teruk sangat ke kerja dengan kerajaan??? Sapa nak percaya, orang gomen kan lembab, pemalas.....tulah komen public. Tapi percayalah masih ramai lagi yang menduhukan rakyat macam aku! Bukan nak bangga diri tapi aku memang sedih dengan pakcik tua yang mengaku dirinya Dr (phd ka dr homopaty ka) yang bukan main baik jumpa aku, tapi dia jugak yang tulis surat kat PM! Dan dia tak cerita pun dokumen dia tiga kali kena pulangkan pasal kena buat pembetulan! Dan dia ambik masa berbulan untuk buat correction dia tak cerita tak PM pun, Abis kalau dah tiga empat kali ding dong pulang antar....memang la lambat proses final! Alhamdulillah.....adak gak kerja kan??? Aku dibayar untuk ini rupanya....untuk melayan rakyat dan bermain dengan emosi.....Ingat senang kerja gomen????

1 comment:

Alinlai said...

salam,

:) fuhhhh baca pun rasa penat, apa lagi orang yg mengalaminya ... keja bebaik, tapi jgn sampai lupa kesihatan diri ok :)