Monday, May 24, 2010

Bulan yang penuh

Bulan Jun kian menghampiri....aku panggil bulan Jun ini sebagai bulan penuh. Sebab setiap tahun pada bulan Jun, aku akan bekerja penuh sebulan tanpa cuti . Malah bahangnya sudah terasa mulai minggu ini. Sejak tiga minggu lepas aku outstation tiap minggu, Perlis, Kuantan, Melaka. Hujung minggu ini sekali lagi ke Cherating Kuantan...dan minggu-minggu berikutnya agenda penuh menunaikan tanggungjawab. Kesian kanda kena tinggal jer.... Tapi aku rasa guilty sebab kalau campur bulan Jun ni maknanya dah dua bulan kami tak balik jenguk mak mertua aku di kampung. Kesian mak.....apa nak buat. Sedihkan....Perasaan aku sekarang ada sikit lega. Mungkin lepas recharge esq kot. Kalau tak asyik nak kecik hati dengan Mr Richard Gere jer...apelah aku nih, sensitif tak bertempat. Kanda penah kata dia kalau nak naik angin/marah staf...kalau perempuan dan dia lawa kemarahan tu tune dowm la sikit....cih! cam gitu ek??? So aku boleh la kata, nasib baik la kau hensem, kalau tak lagi la aku naik temper....pasal kau hensem, sejuk sikit hati aku (sikit la okeh, sebab time kau marah muka kau tetap maintain hensem gitu cis cis cis) huhuhu...istighfar........

3 comments:

MARIA said...

Kaklong, Richard Gere dalam 'Pretty Women' ngan Julia Robert, memang hensem....3 kali nengok VCD dia.

Kaktiny said...

June.. sesibuk mana pon bulan jun.. 6 Jun (utk aku) dan 12 Jun (utk ko) - tetap kena FREE kan masa... sekurang-kurangnya masa utk BERDUA dgn yang menggenapkan tahun demi tahun usia kita bergelar 'the other half'.
hihihi..

Kak Long said...

Tokma > Richard gere yang itu mmg hensem banget

Tiny > Itulah pasal....aku pun pening, pasal hari tu memang aku kerja....sadis sadis