Sunday, August 1, 2010

Cerita Ceriti

Outstation
Minggu lepas aku ke Perlis buat audit susulan MS ISO 9001:2008. Balik jer KL terus balik kampung pada Sabtu dan Ahad outstation pula ke Alor Setar. Balik KL Isnin dan Rabu pegi pula ke Kuantan sehari. Malam tadi meeting sampai jam 11 malam kat medan tuanku, pagi ni pun sama kat wangsa maju(tapi cancel sebab tak cukup kourum). Balik kosong jela...Penatnya lahai........
Kerja
Mood swing aku ok, so aku kerja macam biasa gelak-gelak jela...tak de la macam last week, kecik hati dengan bos. Haish....tak guna kecik hati dengan bos, still kena hadap muka dia jugakan...so, aku kenalah immune kan hati aku ni, jadila orang yang tak kesah!
Bos suka aku?
Ada la mulut-mulut ikhlas kat opis aku ni yang depan-depan cakap bos suka kat aku? Tapi sebab apa ye??? Geram aku dengar statement gitu. Nak jer aku jawab, kalau korang kata dia suka kat aku just becoz dia suka bagi aku kerja, itu namanya korangla yang tak guna, sebab korang tak boleh deliver his expectation, aku jadi mangsa, pastu cakap pulak bos suka aku, ada ka???? Ikut hati nak jer aku cakap kat bos, ha lepas ni kasi kat si polan si polan ni banyak sikit kerja....jangan asyik kasi kat aku jer...boleh la aku pulang paku buah keras...bulih???? Cakap tak fikir....tapi kalau betul la dia suka aku (mana aku tau) Alhamdulillah, itu tandanya aku pekerja yang bagus. Aku tak pandai nilai diri sendiri. Aku tak macam setengah orang tu cakap depan bos sopan santun giler....aku ni jenis yang cakap jer apa aku rasa or fikir....sebab aku tahu diri aku di pihak benar nak takut apa??? kan???
Spa
Dah lama aku tak kasik ubat muka aku ni....sebenarnya bila kerja banyak, outsation sana sini dan stress muka pun mula la naik bijik2 yang aku tak suka nih....tapi tak de masa pula nak buat facial. Rindu benar aku dengan kegemaran aku ni....kalau dapat berendam dengan Cik Tiny baguih gak kan....
Masak
Walau aku suka masak tapi tengahari ni aku nak pi tapau sajalah, cakap kat kanda nak beli nasi ayam panggang yang sedap kat jalan Desa Tasik kat belakang rumah aku ni jer....penatlah....sampai makan pun tak selera, masak lagila tak selera!
Mak mertua aku datang, mujur dia sporting, nasi bungkus pun ok, tak pe la kan semalam aku dah masak.
Cau cin cau...Selamat berhari minggu!

No comments: