Thursday, August 5, 2010

Sekuntum Mawar Merah

Hari ini letih benar rasanya, jam 11. 30pagi tadi aku memandu seorang ke Bukit Tinggi Klang, Jalan melalui Federal Highway jam pulak. Jam 12.45 baru sampai kat sana. Ini kali pertama aku ke sana, betul-betul pergi dengan membaca signage semata-mata. Sesat jugak akhirnya. Parking tepi highway dan on lampu emergency , dekat susur ke Jusco Bukit tinggi, aku call klien aku minta jemput, 10 minit kemudian dorang sampai dan aku ikut sahajalah kereta dorang sampai kat depan bangunan pejabat. Selesai urusan kira-kira jam 3.00 petang, aku pun bergerak balik, tapi kali ni tak mahu lagi ikut Federal Highway sebaliknya aku cuba cari jalan untuk ke Kesas Highway. Hujanlah pulak....pandu perlahan....Ni hujan ni mesti kat Pusat bandar jam kejap lagi ni....dalam hati puas berkira nak balik pejabat atau balik terus ke rumah....kalau ke pejabat, mesti sampai dah pukul 4 ptg, dan kemudian jam 5 kena gerak balik....tu pun kalau nasib baik jalan tak jam, buatnya jalan jam silap2 sampai pejabat jam 5 petang....badan pun letih sangat, agaknya kalau sampai pejabat larat lagi ke nak buat kerja? Kerja luar macam ni kena ikut disiplin macam kerja pejabat jugak ke?....Dalam berkira-kira dan hujan makin lebat akhirnya aku terus balik rumah....Allah, letihnya driving.....Aku terlelap dan hanya jaga bila kanda balik...dan surprise!!!!


Sekuntum mawar merah, tanda cinta.....ntah mimpi apa la kanda ni selalunya mawar merah hanya untuk anniversary dan birthday sahaja. katanya saja-saja nak kasi becoz i love u! alhamdulillah, aku bersyukur kerana diberi peluang menikmati kebahagian ini, meski pun ia tertunda....tapi aku sangat bahagia dan mudah-mudahan catatan ini akan membuat aku tersenyum bila membacanya di masa hadapan kelak. Kerana ini blog tentang cinta aku kan.....

2 comments:

Kaktiny said...

waaaaaahhhhh...... sungguh terharu bangga dan tersentuh sekali... gooooddd.... i loiikeee it.. hihihi...

semoga sinar kebahagiaan itu semarak selamanya... hingga hujung nyawa.. dan semoga segalanya tentang cinta itu akan terus bersemi mekar indah mewangi... dan rasa cinta itu abadi sampai syurga .... amiiin..

Alinlai said...

wahhhh lomantika di amor ;) oklah tu... nice one