Wednesday, April 28, 2010

Angin kus kus

kalau saya dah kena penampar angin, saya pun lepas penampar angin jugaklah.....

takkan saya sorang nak sakit jantung, saya pun nak kongsi sakit jantung ramai-ramai

Aku: dia kena penampar angin boleh lepas balik kat kitaorang, aku pulak nak lepas kat sapa???

dia sakit jantung nak kongsi ramai-ramai...aku sakit jantung mati sorang-sorang???

hai...kalau dah pandai menjawab dalam hati....ni sah-sah hormon aku tak betul, hangin jer nih....

istighfar....istighfar....

tadi sampai je kat depan rumah

Aku : you ni apsal asyik garang sangat??? kesian kat I, 24 jam nak hadap orang garang jer...kat opis pun nak hadap si baran, balik rumah pun sama.......kesian kat I.....

mana ada I garang.........

Aku : baran-baran laki aku tak pela aku tau dia sayang kat aku, baran-baran bos aku, dia suka tak kat aku??? hehehe....tak boleh baca. Kalau laki aku dia kata: they are my tools....I need them to achieve my goals! bos aku pun sama ka???

Tak payah fikir banyak, just do your part as best as you can...berhenti bila sakit (bukan bila tak larat ok). selagi ada kudrat...usaha yang terbaik. Kata cleaner office aku: kalau penat baru berkat...see...tapi aku tambah, penat sebab buat kerja sungguh-sungguh, sepenuh hati kerana Allah telah letak aku di "situ". Dari semua sudut kehidupan aku, Allah pilih aku dan aku percaya apa pun yang aku buat, Allah melihat dan dia telah beri yang terbaik. Sedikit-sedikit ujian: penat, tak cukup masa, bos mintak macam-macam, manpower tak cukup, sistem tak well organised, adalah benda ciput, it is just a mosquito bites........

Jadi kak long, jangan naik angin.......smile dan syukur!

Oh ye....thanks Allah for the great gift!

2 comments:

Kaktiny said...

jom lepaskan angin kus kus tu di kolam renang.. diikuti spa yg mengulit tenang..

jom jom jom.. kehkehkeh...

Kak Long said...

tiny : dah banyak kali plan...tapi memanjang cancel sebab aku punya pasal...........