Friday, April 9, 2010

Warna Garang

Dik, you kan kalau pakai color lembut-lembut....nampak lembut jer...You kena selalu pakai warna lembut camnilah.....
Apsal, I kalau I pakai color terang kenapa pulak???
You kan garang, kalau pakai color lembut dia jadi balance....
Heh! I garang???
Ye....you garang....
Itu kata kanda.....kalau dah laki aku kata aku garang, orang lain nampak aku macam mana lah agaknyer? garang, cam tak masuk akal jerr...(hehehe perasan baik la puleksss)
You lebih-lebih lagi garang bila time nak dekat tutttttttt.......
Hmmm, apa nak buat ni pun dah istighfar banyak, ingat senang jadi perempuan? Dahla tanggungjawab kat rumah banyak, kat tempat kerja lagi...dan kena pula hadapi saat-saat migrain, lemah badan dan emosi turun naik macam yo yo gini, still have to perform and compete kalau tak, mana nak boleh deliver qualiti kerja yang bagus as what our boss wish/expect. Ingat senang ke? Dalam migrain dan badan seram sejuk, kena pi gak kerja sebab ada tugasan penting menanti, yang tak boleh ditinggalkan sebab kitalah penerajunya??? lelaki takkan boleh jawab sebab depa tak rasa. Sebab depa tak period!!!
You all perempuan.......if you want to compete with man, if you want to perform at the same level with man....you kena work triple harder!!! you all ni banyak masalah, kejap-kejap anak sakit, kejap-kejap laki sakit, kejap-kejap periodlah, senggugutlah....tu tak masuk yang muda-muda tiap tahun cuti bersalin, dah tua nak menopouse....jadi bos pun orang tak suka sebab perangai dah lain macam....cerewet macam tutttttt
Work triple harder babeh!!!........itula pandangan seorang lelaki yang paling aku cintai......Aku akur, memang susah jadi wanita berkerjaya dan nak berjaya kalau tak ada sokongan suami. Sebab nak berjaya kena work triple harder. Kanda ialah tulang belakang pencapaian aku. Dia tak buat apa-apa pun, cuma dia tak kesah makan nasi bungkus bila aku balik lewat dan dia juga tak kesah jika aku kerja hujung minggu. Dan yes, kesudian dia menghulur jari jemarinya memberikan urutan ikhlas saat aku lembik longlai kerana kerjaya yang aku tatang ini. Kadang rasa bersalah, tapi kanda tetap mengatakan, dia bangga punyai isteri yang berkerjaya, yang bijak, yang rajin.....yang output kerjanya mencapai standard yang dikehendaki oleh seorang KP (cewah......ayat penaik semangat)
Sayang......u memang bagus, i tahu you pegawai yang bagus, sebab tu I "nampak" you dulu. That's why I pilih you!
Wah wah wah...what a compliment!
Kisahnyer aku dulu kawin dengan bis boss aku, sekian terima kasih. Maleh nak cerita.

1 comment:

Kaktiny said...

ayat penutup tu yg aku nk tergelak.. kahkahkah..

(pasai tu aku tak leh jadi "LEADER" - pasai laki aku tak 'sporting' mcm laki hang.... hahahaha...)

tak kisahla.. apapun.. yg penting.. B.A.H.A.G.I.A - dengan cara sendiri, dengan rasa sendiri... org lain tak payah tau.. hihihi..

betui dak?.. kehkehkeh...