Thursday, April 29, 2010

Mental Fatigue

Kadang-kadang kita bukanlah sengaja. Tapi ada banyak sangat faktor persekitaran sekarang yang buat aku rasa macam nak cuti rehat aje. Tapi ianya juga tidak menyelesaikan masalah. Kerana semua tanggungjawab itu perlu diuruskan, dengan terbaik! Sungguh banyak demand kerja. Ibadah? hanya tinggal yang wajib-wajib sahaja. Sedihkan! keluar dari kepompong ini juga bukanlah satu tindakan yang bijak lagi matang, kehidupan inikan satu perjuangan. Mudah-mudahan melalui kerja aku ini juga aku beroleh pahala walau ibadah sunat sudah tak terbuat lagi.....kerja itu satu ibadah!

1 comment:

Kaktiny said...

idabah sunat bukan setakat solat sunat atau mengaji and so on.. membantu menyiapkan tugasan org lain juga ibadah sunat.. pertolongan meringankan bebanan org lain juga ibadah sunat.. malah lebih dituntut sebab hang membuat tugasan di luar bidang hakiki dan akhirnya membantu menyelesaikan masalah lain yg mungkin timbul di atas ketimbunan bebanan tugasan yg ditangguh oleh org lain itu..

ustaz yg bagi ceramah tu ckp, kita (terutamanya yg kat mesia ni), kena keluar daripada kepompong 'BACA YAASIN MALAM JUMAAT'.. bukak radio dalam kereta dan dengar CD ceramah agama juga merupakan amalan sunat.. malaikat mencatit amalah pahala sebab kita mendengar ILMU..

jadinya, kalau hang terpaksa kerja malam jumaat.. pasang CD kat komputer, dengar ceramah agama atau dendangan selawat atau apa shj yg berkaitan, sambil tangan buat kerja.. itu juga ibadah sunat..

Banyak ruang dan peluang utk mendapatkan IBADAH SUNAT.. Allah kan MAHA PEMURAH..

so.. no worries... yg penting.. JGN PRESSURE OTAK DAN HATI HANG tuh.. be cool..

YOU ALWAYS DO THE BEST... we know that..