Sunday, March 7, 2010

DEMI CINTA

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.....
Sewaktu aku menulis entry ini aku ada di pejabat. Bukan nak beritahu betapa rajinnya aku hari Ahad pun datang ke pejabat, tapi aku terasa betapa tak efisyennya aku kerana tak berupaya siapkan kerja during office hour....Aku sudah cuba, but still I cant manage to finish everyhing on Friday. As usual, samada bawa balik rumah atau datang pejabat on weekend. Depend on kanda juga...if dia ada rumah sehari suntuk, tak tergamak pulak aku tinggalkan dia, but if kanda pun ada event...maka dapatlah aku pergi pejabat, di sini lebih tenang. Emosi aku, macam biasalah bila bulan seperdua mengambang tukan.....Tapi dah ok dah nih...awal minggu ni je aku rasa macam nak menjerit, yelah dengan dua tangan ni mana satu aku nak capai....tapi teringat kata kanda, choose the priority.....and remember, how to eat an elephant? Bite by bite right? Cehhhh...pujuk la diri sendiri Kak Long....hati teringat nak pergi bercuti....tapi apakan daya sampai akhir Jun aku sibuk....Jadual dah penuh dengan aturcara kerja yang sampai mati pun tak habis rasanya. Apa pun aku masih sempat mencelah-celahkan masa aku dengan bermanja-manja di spa...tu jela yang aku boleh buat pun....kira ok la tu berbanding orang yang tak mampu nak pi spa....betul tak? Syukur Alhamdulillah. Oklah.....elok aku teruskan niat aku sebenar datang pejabat hari ni, nak siapkan kerja kan? Jumpa lagi........

2 comments:

nmfairus said...

ladies ni kalu g spa wat pe ekk?
my wife dull before kawen ada gak g spa..
after kawen ni, stakat ni lom pnah dgr lagi dia ckp nak g spa..

Kak Long said...

nmfairus - boleh buat manicure, pedicure, facial, cuci rambut, massage, sauna dan sebagainya.....relax2 sementara tubuh dimanjakan.....dan juga bergabis duit! Tapi kalau wife u tak penah pegi baguslah. Jimatlah duit.......